Eindelijk kon Patrick
Struijker Boudier zijn felbegeerde Slechte-Slogans-mok in ontvangst nemen. Dat
gebeurde vandaag tijdens een lunch in - hoe kan het ook anders - de Hema. Hij
kreeg de mok voor zijn nominatie van de Slechtste Slogan van 2012, die van
Hema de musical (de worst musical ever).
Hoewel de combinatie van het Nederlands en Engels bij hem te
veel schuurt, vindt hij de keuze voor worst wel sterk. “Dat past bij het imago
van Hema, van Hollandse kneuterigheid. Eerlijk gezegd moest ik ook even
glimlachen toen ik hem voor het eerst zag.”
Patrick is het met bedenker Jaap eens dat een slechte slogan
frictie oproept en dat mensen hem daardoor onthouden. “Dat is de kracht. Maar
dat is ook zo bij Heerlijk, helder, Heineken,
wat ik een hele goede slogan vind. Die blijft ook hangen. Goede slogans roepen
een positief gevoel op.”
Sinds het begin van dit jaar maakt Patrick deel uit van de
jury die de inzendingen voor de slechtste slogan van 2013 beoordeelt.
Maandelijks levert hij een top-3 van de slechtste slogans. Wat maakt een slogan
slecht? “Ik kan niet goed tegen taalfouten en slechte woordgrappen. Ik ben dan
ook nooit fan geweest van een cabaretier als Seth Gaaikema. En ik heb dit jaar alweer
heel wat slechte slogans langs zien komen.”
Dat belooft veel goeds (of slechts) voor de verkiezing van
2013…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten